Różne typy pozycjonowania – long tail, okresowe, lokalne
Skuteczne pozycjonowanie stron - więcej szczegółów o tej usłudze poznasz w tym miejscu.
Funkcjonują trzy główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną rolę przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Ojca, Święto Pracy lub Światowe Dni Młodzieży. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Przeważnie trzeba rozpocząć je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, żeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową ewentualnie zmienioną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Dalszy typ pozycjonowania to słuszne i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z daną branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon to również dużo niższa konkurencja. Istotne jest też to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty Adidas Hard Court czarne sklep online,
– golarka Eldom MT500 szara,
– telefon LG Q60 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę towarów mogą efektywniej zdobywać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju najistotniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się z reguły:
– dzielnicę (np. “sklep rowerowy Polesie”)
– miejscowość (“restauracja Kraków”)
– kraj (“hostele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w stosunku do firm lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do odbiorców mieszkających w tym samym regionie. Ten sposób pozycjonowania jest przydatna także wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet reklamowy i nie jest w stanie rywalizować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “sklep sportowy”, to “sklep sportowy Kraków”.
Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]