Jakie możliwości daje private blog network?

Na pbnmarket.pl odnajdziesz pełną ofertę PBN.

By odbiorca spostrzegł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć firmową stronę www, lecz także zatroszczyć się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy systematycznie dodawane są do niej kolejne profesjonalne i przydatne dla odbiorcy treści. Jednak nie wolno też zlekceważyć tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

PBN – przydatne jako część szerszej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, bowiem są zakładane a potem zarządzane przez jeden podmiot (z reguły przez agencję SEO bądź dużą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam treści. Prywatne sieci portali są na ogół wykorzystywane jako element szerszej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, bo najlepsze rezultaty ich użycia widać w stosunku do stron, które są poprawnie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają pozyskanie pokaźnej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Minusem PBNów jest niestety to, że ich utworzenie wymaga sporych nakładów finansowych, a następnie trzeba przeznaczać niemało czasu na zachowanie ich w wysokiej jakości.

Jak wykorzystać PBN? Polecamy wizytówki NAP i artykuły z canonicalem

PBNy świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie dodane są najistotniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej telefon czy adres e-mail, pełna nazwa oraz adres stacjonarny. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również wpis w ogólnodostępnym katalogu firm, strona w mediach społecznościowych bądź artykuł, w którym podano firmowe informacje teleadresowe.

Druga efektywna metoda wykorzystania potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja wartościowych artykułów z dodaniem linku do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej jakość oryginalnego wpisu, gdyż odnajdywanie odnośniki do niego na różnych witrynach zewnętrznych traktują jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane są warte przeczytania, przydatne informacje. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym liczy się wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych przede wszystkim z aktualnymi wydarzeniami, doradztwem prawnym zdrowiem oraz inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO